Som adm. Direktør i M1
Adm. Direktør, M1 A/S
Efter flere års priskrig ønskede TDC at signalere, at man ønskede en ende på dette. Som lavprisselskab måtte M1 derfor gå nye veje i forhold til at sikre væksten.
Situationen ved tiltrædelse:
TDC ønskede at konsolidere virksomheden og skabe ro i mobilmarkedet. Der var brug for at stabilisere indtjeningen uden at presse markedet yderligere.
Arbejdsindsatsen:
Væksten i virksomheden havde overskygget indsatsen i forhold til processer og kontroller,hvilke blev sat i system for at sikre en fortsat stærk indtjening.
Den interne proces og salgsoptimering blev understøttet af en ny markedsstrategi, der havde fokus på opbygning af brandet samt den løbende udvikling af markedsføring via sociale medier.
Der blev ligeledes oprustet på den digitale platform med en ny online platform med fokus på søgemaskine optimering og søgemaskine markedsføring (SEM/SEO)
TDC ændrede koncernstrategi, og det betød lukning af 2 af koncernens brands, herunder en fusion af M1 og Fullrate.
Jeg har konkret beskæftiget mig med:
Selvstædigt driftsansvar for M1 A/S
Personale ansvar for 32 ansatte i 4 afdelinger (IT, økonomi, marketing og kundeservice)
Strategisk ansvar for virksomhedens kommercielle udvikling
Det strategiske samspil mellem M1 og koncernens øvrige selskaber
Forretningsudvikling